Sunday, June 10, 2007

---




Jag är hemma i Jönköping och spelar in nya låtar. Jag har haft en massa planer på hur det ska bli och vad jag ska göra med de här sångerna. För en gång skull så blir det faktiskt lite som jag tänkt mig. Det kommer nog något på myspace i veckan. På vägen hit så läste jag avundsamt TTA-intervjun i nya sonic på tåget. "Avundsamt", eftersom att på ett ungefär alla jag känner samtidigt laddade för spelningen på Jeriko. De avslutar intervjun med att be om att bilderna, där de posserar i tenniskläder, ska få "tala för sig själva". Exakt vad var det bilderna skulle säga? TTA i tenniskläder 2007 är ju verkligen Rolling Stones i skinnjackor när som helst, det är så väntat att jag verkligen verkligen hoppades att de hade blivit tvingade. Så var det alltså inte. Nåja, spelningen var enligt mina närvarande vänner "lysande", vilket för övrigt är precis vad min far skulle säga om Stones på Ullevi. Igårkväll var jag hur som helst på skogsrave i en hemlig dal i Jönköping. Man cyklar till lampladan sen följer man ljudet, som någon sa. Vi tog cyklarna vid halvtvå-snåret och massor av mygg dog när man cyklade på dom. Hela dalgången var raveljud, laser och rök och Vättern var som en gammal tant; stilla och lite misstänksam. Ravemusik är ju en styggelse, men fan va fint det var att sitta där på stock med en massa (möjligtvis påtända) okända människor och förstrött kasta sten på vattnet.