Thursday, August 16, 2007

1,16

Fy fan vad det regnar, himlen bara öppnar sig vid diverse olämpliga tillfällen och tömmer sig. Det är en lynning himmel, men inte lika lynnig som jag. Varje dag måste jag plugga till en tenta som jag sket i helt utan anledning. Delkursen heter Finansiell ekonomi och handlar om hur man prissätter aktier, obligationer och terminer.

I helgen ska jag åka med Bakers at Dawn (se länk till höger) och spela på en indiefestival i Kroksjö. Det blir "indierock deluxe" (tre gitarrer), och det säger jag helt utan urges att förlora alla mina vänner... Sjukt bra låtar är det, jag spelar ett gitarrsolo för första gången. Helt tokigt. Det finns alltså indiefestivaler fortfarande. Det är bra, min världsbild hade rasat samman för tio år sen om någon sagt att indiefestivalerna skulle avvecklas. Eftersom man är förståndigare som femtonåring än som vuxen är jag mkt glad för den femtonårige Niklas skull. Han är den enda person som känner mig riktigt väl. Det är för att han hälsar på mig ibland när jag är onykter eller bitter.

Nu ska jag äta en ugnspannkaka om det blir nåt över.