Monday, September 3, 2007

WTF


Finns det någon nationalekonom, matexpert, guru eller tankeläsare som kan förklara följande ehh... "kreativa" produktutvcklingsresultat: Kalles Kaviar/Banan?
Jag tillhörde dom som tyckte att kaviar/mjukost var tveksamt och kaviar/ägg direkt äckligt. Jag menar ägg på tub, vad fan är det? Det här slår dock alla rekord, det är så sjukt att det inte ens går att etikettera. Kombinationen kaviar/banan i samma tub ligger liksom utanför den mänskliga fattningsförmågan, det går inte att greppa hur en sån idé kan födas. Låt mig säga som såhär: jag utesluter inte droger och jag utesluter inte utomjordingar.
Troligaste förklaringen är dock kanske det underliga släktet "produktutvecklare inom matbranschen". Ja, dom som gav oss Dumle med äppelsmak, Vanilla Coke och mjuka ballerinakex. Det går bara att spekulera i hur brainstormingen lät: "...jag tänker mig kidseeen... de har ryggsäck... de kör skateboard, de får nattlig pollution och hänger på trottoarkanter... Men vad vill de käka efter plugget? De vill ha kaviar, de vill ha banan, de vill ha det samtidigt, på mackan... eller direkt ur tuben... de kör det som mellanmål... som nattmat... banan/kaviar är där morgonen efter första fyllan... de har det som groggvirke och smörjer in varandra i det när de har sex... Idol-Måns kör reklam för banan/kaviar i NRJ, Filip och Fredrik älskar det och han Promoe kletar in det i dreadsen i skägget...".
Shit... och någonstans känns det ganska vemodigt att fina svenska varumärken investerar sitt förtroendekapital i nåt slags kulinariskt Fear Factory. Lite som Ikea skulle börja sälja giljotiner.