Thursday, August 23, 2007

III



Idag uppfann jag en ny sak i mitt huvud. Istället för att höra orden dom säger använder jag a technical device som dubbar alla ord till det man helst vill höra. Så när någon säger "vad fan gör du?" hör man "du är inte tunnhårig". Och när någon riktar kraftiga luftslag mot en tror man att de viftar bort myggor, eftersom man hör dom säga "beuty attracts mosquitos". Och då ler man och tar den vredgade minen i deras ansikten för gulliga grimaser.

Den här helgen ska jag verkligen verkligen göra mitt bästa att spela in låtar om olika månader jag varit med om 2007. Allt är osäkert och bygger på att en snubbe i Tenhult ska komma in till city och lämna en mikrofon till min bror. Om planen går i lås kanske det blir en sista big strong union-höst. Nu saknar jag mest.